Kosten

Mijn uurtarief is €75,- inclusief alle verbruiksmaterialen en werkplaatskosten wel komt daar nog de BTW bij.  Bij mij kunt u dus voor een eerlijk bedrag uw auto laten lassen. Voordat ik aan uw klus begin, maken we een vaste prijsafspraak. Deze afspraak kan ik alleen maken na het bekijken van de roest op de auto zelf. Op foto’s is roest niet voldoende zichtbaar om een eerlijke offerte te maken.

U kunt altijd een afspraak maken voor een vrijblijvende offerte, komt u naar mij toe dan is dit gratis! Kunt u niet naar mij toekomen dan kan ik ook bij u de inspectie uitvoeren. Voor een inspectie op locatie reken ik € 0,75 per kilometer vice versa exclusief BTW. Dit berekend via routeplanner Google Maps.

Kosten voor het lassen hangen af van:

  1. Waar zit de roest? Elke locatie heeft een ander kostenplaatje. Soms zit er op 1 plek roest maar is het wel verspreid over 3 verschillende onderdelen aan de carrosserie. In dat soort 3 punts reparaties zit veel meer tijd en materiaal.
  2. Hoe groot is de roest? Een grotere plek kost meer tijd en materiaal.
  3. Kun je er gemakkelijk bij komen? Bij moeilijk bereikbare plekken moet veel gedemonteerd worden voor je aan het  verwijderen van de roest en het lassen kan beginnen. Er is veel ruimte nodig om roest te kunnen weg slijpen en netjes te kunnen lassen zonder de rest van de auto te beschadigen. De voorbereiding is soms meer werk dan het lassen zelf.
  4. Wat voor plaatwerk is er nodig? Is reparatieplaatwerk leverbaar? Of moet het op maat gemaakt worden? Reparatieplaatwerk kost geld, maatwerk kost meer tijd.
  5. Hoe moet het afgewerkt worden? Low budget maar wel goed voor APK of een volledige restauratie? Een snelle reparatie waarmee uw auto wél door de APK komt, heeft niet mijn voorkeur maar is het goedkoopste. Bij een restauratie verwijder ik de roest volledig. Daarna las ik de reparatie zonder dat dit nog zichtbaar is. Dit is natuurlijk het mooiste, maar ook een stuk duurder. Ongeacht uw keuze bescherm ik laswerk altijd tegen roest met een epoxy primer en/of een eindlak of tectyl.
  6. Helpt u bij voorbereiding? Als u al kunt demonteren dan kan ik direct lassen. Zo bespaart u geld.

Voorbeelden om een idee van de kosten voor lassen te krijgen

Dorpel lassen Citroën Xsara Picasso

Deze auto was afgekeurd voor APK vanwege roestschade aan dorpel links voor.
Volgens garage kan dit niet meer gemaakt worden omdat het plaatwerk bij deze auto te dun is. Het klopt dat het plaatwerk erg dun is maar het kan natuurlijk wel gemaakt worden.

Roest verwijderd uit dorpel Citroën Xsara Picasso
Alle roest slijp ik uit de dorpel van de auto
Plaat lassen in dorpel van auto
Ik maak een nieuw stukje plaatwerk en las het helemaal door weer in de auto.
De lasjes netjes afgeslepen
Dorpel afwerken met Tectyl
De dorpel werk ik weer netjes af met Tectyl. Dit kan weer vele jaren mee

Totale kosten: €245,- ex. BTW.

Dit is een oplossing voor een dorpel die niet opnieuw gespoten moet worden. Het ziet er keurig uit en scheelt de kosten van een autospuiter. Uiteraard is het ook mogelijk de gerepareerde dorpel te laten spuiten, ik heb contact met een goede autospuiter.

Wielschermrand lassen in Mazda MX5

Er zat veel roest in het wielscherm van deze Mazda MX5. De klant een liefhebber van de MX5 wilde graag deze wielschermrand laten vervangen en had zelf al het reparatie plaatwerk gekocht. Dat vind ik geen probleem

Nieuwe wielschermrand ingelast in een Mazda MX5
Nieuwe wielschermrand afgewerkt bij een Mazda MX5

Totale kosten: €540,-ex. BTW.

Auto is nu klaar om naar de spuiter te gaan, klant had zelf contact met een spuiter in zijn woonplaats