Kosten

Mijn uurtarief is €35,- per uur ex. BTW. Materiaal komt er natuurlijk ook bij. Bij mij kunt u dus voor een eerlijk bedrag uw auto laten lassen. Voordat ik aan uw klus begin, maken we een vaste prijsafspraak. Deze afspraak kan ik alleen maken na het bekijken van de roest op de auto zelf. Op foto’s is roest niet voldoende zichtbaar om een eerlijke offerte te maken.

U kunt altijd een afspraak maken voor een vrijblijvende offerte, komt u naar mij toe dan is dit gratis! Kunt u niet naar mij toekomen dan kan ik ook bij u de inspectie uitvoeren. Voor een inspectie op locatie reken ik € 0,40 per kilometer vice versa exclusief BTW. Dit berekend via routeplanner Google Maps. Als de offerte een opdracht wordt crediteer ik de offerte kosten op de factuur.

Kosten voor het lassen hangen af van:

  1. Waar zit de roest? Elke locatie heeft een ander kostenplaatje. Soms zit er op 1 plek roest maar is het wel verspreid over 3 verschillende onderdelen aan de carosserie. In dat soort 3 punts reparaties zit veel meer tijd en materiaal.
  2. Hoe groot is de roest? Een grotere plek kost meer tijd en materiaal.
  3. Kun je er gemakkelijk bij komen? Bij moeilijk bereikbare plekken moet veel gedemonteerd worden voor je aan het  verwijderen van de roest en het lassen kan beginnen. Er is veel ruimte nodig om roest te kunnen wegslijpen en netjes te kunnen lassen zonder de rest van de auto te beschadigen. De voorbereiding is soms meer werk dan het lassen zelf.
  4. Wat voor plaatwerk is er nodig? Is reparatieplaatwerk leverbaar? Of moet het op maat gemaakt worden? Reparatieplaatwerk kost geld, maatwerk kost meer tijd.
  5. Hoe moet het afgewerkt worden? Low budget maar wel goed voor APK of een volledige restauratie? Een snelle reparatie waarmee uw auto wél door de APK komt, heeft niet mijn voorkeur maar is het goedkoopste. Bij een restauratie verwijder ik de roest volledig. Daarna las ik de reparatie zonder dat dit nog zichtbaar is. Dit is natuurlijk het mooiste, maar ook een stuk duurder. Ongeacht uw keuze bescherm ik laswerk altijd tegen roest met een epoxy primer en/of een eindlak of tectyl.
  6. Helpt u bij voorbereiding? Als u al kunt demonteren dan kan ik direct lassen. Zo bespaart u geld.

Voorbeelden om een idee van de kosten voor lassen te krijgen

Wielkast repareren voor APK-keuring

De auto van een klant was bij de APK afgekeurd vanwege roest op 2 plaatsen aan de wielkast.

Wielkast repareren voor apk keuring
Aan de voor- en achterzijde van deze wielkast is de roest goed te zien

Als eerste is de roest zorgvuldig verwijderd. Daarna is het netjes dicht gelast met verzinkte plaat. Op de foto zie je het resultaat na het lassen. Uiteraard is alles hierna nog tegen roest behandeld.

gerepareerde wielkast voor APK keuring
Met verzinkt plaatwerk is de wielkast gerepareerd voor de APK keuring

De auto van de klant is hierna goedgekeurd tijdens de APK-keuring. Totale kosten: €150,-

Krikpunt en scherm lassen van een Volkswagen kever

Een klant wilde het zijn Volkswagen kever weer mooi opknappen. De roest is grondig verwijderd. Het krikpunt is vervangen en het scherm opnieuw gelast. Nu is de kever weer klaar voor het spuiten.

krikpunt en scherm lassen Volkswagen kever
Het krikpunt en scherm waren flink doorgeroest. Nu is het weer netjes gerepareerd.

Totale kosten: €450,-